"Válaszutak..." - Kreatív műhelyek III.
2012-09-20
"Kuckó" építészeti műhely
Szőke Virág – „Kuckó” építészeti foglalkozás vezetője
" A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen diplomáztam 2006-ban építészmérnökként. Fontosnak tartom az eredendő értékeket és a természetességet, melynek megőrzése és ötvözése a mai kor szellemével sokszor komoly kihívást jelent.
Foglalkozásainkon a gyerekek bepillantást nyerhetnek az építőipar foglalkozásaiba, miközben kézügyességüket, térérzékelésüket és vizuális képességeiket is fejlesztik majd."
"Kuckó" építészeti műhely
Szőke Virág – „Kuckó” építészeti foglalkozás vezetője
A Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen diplomáztam 2006-ban építészmérnökként. Fontosnak tartom az eredendő értékeket és a természetességet, melynek megőrzése és ötvözése a mai kor szellemével sokszor komoly kihívást jelent. A hosszú egyetemi évek alatt lehetőségem nyílt több nemzetközi szakmai projektben is részt venni, melynek központi témája korunk társadalmi változásainak építészeti szemmel történő elemző kutatása. Több éves külföldi tartózkodásom a várttal szemben ellenkező eredményt hozott: fontos lett számomra a szülőföld, a helyismeret, megtanultam kontextusba helyezni környezetem. Szeretném átadni a tudást, amire eddig szert tettem és a módszereket, melyeket eddig megtanultam arra vonatkozóan, hogyan ismerjük meg szűkebb élőhelyünket, a települést, ahol élünk, és tágabb környezetünk, a Kárpát-medence építészeti hagyományait, örökségét.
Foglalkozásainkon, melyekre mindenkit szeretettel várunk, és mely egyéves együttdolgozást ölel majd fel két csoporttal, két egymást követő évben, nem csupán a magyar népi építészetről esik majd szó: megtanuljuk majd logikus sorba rakni az egyetemes művészettörténeti irányzatokat, és sokat foglalkozunk szűkebb élőkörnyezetünk, Zsombó értékeinek felkutatásával is, megtanulva ezáltal együttműködni egy szűkebb közösség aktív tagjaiként. A meghívott előadók által tartott előadások rávilágítanak majd azokra az építészeti kérdéskörökre, melyek fontosak ahhoz, hogy tudatosan alakítsuk épített környezetünket: szó esik majd a hagyományos falukép pusztulásának jelenségéről és jelentőségéről, a környezettudatos építési módokról és kevésbé költséges válfajairól, a tudatos környezetalakításról, és nem felejtjük ki a fontos társművészeteket sem, a kertépítészetet a hagyományos falukép elfeledett növényeivel és a lakberendezést is érintjük, mellyel leginkább találkozik mindannyiunk élete folyamán.
A gyerekek bepillantást nyerhetnek az építőipar foglalkozásaiba, miközben kézügyességüket, térérzékelésüket és vizuális képességeiket is fejlesztik majd.